dag 21. ett annat ögonblick

år 2001, tror jag, var jag med min mamma och brorsa på Mallorca. Min pappa var i Kina under tiden på konferens. Men i allafall, mitt favoritdjur när jag var liten var utan tvekan delfiner! Jag ÄLSKADE verkligen delfiner! Jag kunde (tyckte jag) asmycke fakta om delfiner, typ som: En delfin lägger inte ägg för de e ett däggdjur. En delfin kan hoppa upp till 6 meter osv. 
Ja.. med en dag så hade mamma lovat mej att en dag när vi var på Mallorca, så skulle vi åka och kolla på en delfinshow! Jag var ju astaggad på de!
När vi var på bussen dit, alltså en typ charter buss för svenskar som skulle kolla på delfinshowen, så kördes frågesport om delfiner...: alltså hon guiden läste en fråga, och alla skulle skriva ner dom på ett papper. Mamma skrev åt mej, men jag svarade på frågorna.
DÅ kommer frågan jag var 100% säker på: Hur högt kan en delfin hoppa? Då typ hoppade jag ur min stol och skrek ut svaret! Alla på bussen skrattade åt mej, eftersom man skulle hålla svaret till sejsjälv! Så jag blev ledsen och började gråta.. :(
Men sen när hon guiden hade räknat ihop svaren, så hade jag flest rätt och vann! Jag fick ett gosedjur! ^^ (delfin ofc) då blev jag glaaad! x)

haha! kuligt ögonblick!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0