dag 17. mitt favoritminne

Jag har ingen aning vad som e mitt favoritminne...
verkligen ingen aning! jag tar bara något..

För flera år sedan var jag med min familj i spanien, på ett ställe mellan Valencia och Alicante som heter Moraira.
Vi var där på semester över sommaren och jag minns att vi hade hyrt en villa med privatpool. Det har inte med saken o göra dårå, men allafall...
Nere i "stan" eller vad man ska kalla det, så fanns det ett nöjesfält vi bestämde oss för att gå på en kväll. Det va ganska kul vad jag minns. Men min mamma, brorsa och jag bestämde oss ör att åka en karusell som var som typ flygande elefanterna på grönan, fast mycke snabbare och man bestämde inte själv hur högt man skulle flyga.
Så jag satte mig längst ut, mamma i mitten och min brorsa längst in.
När vi började åka så märkte vi att de var helt sjuka g-krafter! Min brorsa tog tag i stången på vagnen bredvid honom och bokstavligt tala hängde i den för att inte åka in i min mamma. Mamma tryckes in i mig så jag började säga : "Jag klämms! Dra dig till sidan!"
Mamma fick panik.. just då blir "karusellen" galen och börjar typ, droppa.. Den åkte asfort upp och ner..
Min mamma tyckte de va typ den läskigaste karusellen ever xD

jag tyckte dock den va skitlkul och ville åka igen! fast att jag satt i mitten ^.-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0